Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan ke-4

hi..ari nih posa ke-4...smlm balik keje awal jugak...teringin lak nak mkn mee rebus..so aku buat la..ikut resepi kepala aku...simple jer...ini resepi sepatutnya boh daging..baru best..tp smlm x sempat nak cari daging....

Resepi mee rebus simple:
  • Bahan utk tumis: bwg putih, bwg merah , halia & minyak
  • Bahan utk kuah: udang, (kalo boh daging lg sedap)..kacang tanah (grg & blender), keledek-rebus & blender (nak cantik (keledek kaler oren), cili giling, sos cili, sos tomato, buah tomato (potong taruk dlm kuah), gula & garam.
  • Bahan utk dicelur: mee & bahan kegemaran masing2..aku pilih yg ada kat umah..dlm photo nih...

cara membuatnya: pandai2 sendiri..lah...paham jer nak masuk yg mana dulu kan....hasilnya....ermmm


pagi tadi aku sahur dgn mee tu & beberapa keping biskut kegemaran aku..haha..aku panggei roti mayat....

1 comment:

  1. thanks arr,sudi boh resepi ni..aku dh salin ni,nnti ada masa aku buat..insya Allah.teringat dulu2 time g berkelah kt sg belakang rumah hg tuh,..mee ni yg kami suh hg buat.hehe..sori naa dok menganiayai hg selalu..tp sdp sguh mee kuah @ mee rebus resepi hg ni..

    ReplyDelete