Friday, May 6, 2011

Lala masak lomak cili padi

Salam....
awat la..jd rajin lak nak menghapdet pasai mkn2 nih..hihih....nie sabtu lps punya..hahaha..x dak masa nak buat entry..ari nih free sket..so update  secara ringkas jer,...actually aku nih kalo masak jenis simple jer..malas nak masak yg kena byk bahan..x sempat..coz paham2 jer la..nak copat!!!
lala masak lomak nih feberet laki aku....aku lg la..suka...aku mkn ngan tempoyak..hahah..aku sorang ja..mkn mcm tuh...nih x leh taip panjang2....resepi simple aku mcm gini!!!
  • lala...beli la..sekilo...ikut suka la..nak byk mana..aku selalu 1kilo jer..2 org mkn...
  • bawang merah.(kalo x dak...bwg besaq pun ok) + cili padi + serai ..aku blender jer nak cepat
  • santan
  • 1 batang serai (dipecah2kan)
  • serbuk kunyit
  • garam secukup rasa
  • cara...aku..ala ekspress.....bahan blender td..masuk periuk...kasi mendidih..aku x tumis kalo buat masak lomak cili padi...dah mendidih..masuk santan .& serbuk kunyit. & serai yg dipecah2kan..ikut .ler nak kaler kuning mcm mana...agak2 nak mendidih sket..masuk lala...pastu garam secukup rasa....pastu masak ler sampai masak..hahahah.....ok done.....hasilnya...kat bawah nihh....habis sekilo aku laki bini sekali hadap....
bye.....bye..... :)


1 comment:

  1. amboi sedap nya...dulu ct tak pandai makan lala ni...tapi lepas kawin bukan setakat lala, lai lai li tam plom pun pandai makan hehehehe....

    ReplyDelete