salam, sorry dah lama x update sejak balik dr S'pore ari tuh...sebabb....................................................................after 1 week balik S'pore......disahkan pegnant...hahaha.....alahan yg teruk...so...x der masa nak layan blog nih semua..now....34weeks...so tunggu after bersalin.....lah yer..kalo nak cerita pengalaman preggy kali nih.....bye
Blog untuk suka-suka jer..............kalo suka baca...kalo x suka...ermm...aku tak marah....
Wednesday, August 21, 2013
Wednesday, January 30, 2013
JB-S'PORE 18-21 Jan 2013 (Part~2)
salam, ni nak sambung lg...maklumla...malas sikit bab menaip nih...adoi..... :0
ari sabtu ahad 20 Jan 2013...birthday abah ammar....pagi2 dah nak g jln2 S'pore...bas tunggu kat Tune Hotel tu jam 7.30am....kita org gerak...ammar paling seronok naik bas....
sblm nak sampai S'pore...2 kali kena p cop pasport kastam..turun..naik..turun naik...bas tunggu ok ler..time pg tuh org x ramai sgt..sbb ari ahad..lg pon awal lg.....dalam jam 9pg....dah sampai kat USS...wahh 1st time g..nih...sampai jugak.....sampai2 tuh..terus cari mkn..payah nak cari mkn kat USS..nasib pemandu bas tu bg tau mkn halal & murah kat Malaysian Street ka..nama dia....kami order nasik lemak...jer....yg tuh jer yg selera....harga..x ingat berapa S'pore dollar...standard la...kan...harga kat S'pore..kami dah tukar siap2...rm500...dpt ler..dlm 200++..duit s'pore...habuan kat sana...
lps mkn...terus g posing kat globe tuh..hahaha..time nih org x ramai..gambor pon cantik gak ler..sbb x dak ramai org kat tepi tuh...
pastu g masuk USS...tiket dah beli online.....
pastu apa lg..jln2 ler....ambik jer la..gambor...nih letak serba sikit dah ler....best gak..tp hujan renyai2 pulak..ada tmpt yg x masuk...tp dpt jumpa shreak..hihi...kami masuk tgk citer 4D..shreak..ammar paling teruk jerit...hahaha...
masa lunch time lapor....kami mkn nih jerk..beli sepinggan..mahal...tp kat USS restaurant halal x byk pon...yg nih jer buat lapik perut....so sapa2 yg ada anak ramai tuh..better bawa mknan sendiri....
so..nanti sambung lg..sikit jer lg..hahaha...x larat nak taip...
Saturday, January 26, 2013
JB-S'PORE 18-21 Jan 2013 (Part~1)
our 1st holiday utk th 2013.....entah ler..dok tgk ramai sgt org yg pergi..so teringin gak....kami g 18 Jan 2013 dr B'wort naik train ke KL Sentral..ambil train jam 11mlm..sampai KL..ader ler dlm kul 7.00pg....lps tu mandi kat KL...tmpt KTMB tu...naik lak dr KL ke JB....ermm tambang semua free yer..sbb abah ammar ambil pass free..hihi..save budget...
![]() |
| nih ha..tiket....time balik pon free gak,..tp tah lupa mana letak tiket tuh |
ammar...pulak...ingatkan borig dok dlm keretapi..rupanya seronok dia...hihi.....
19 Jan 2013-sampai JB dlm jam 4ptg kot..dr KL naik jam 9pg..jenuh dok dlm train..kembang segala....hihi....sampai JB Sentral terus cari mkn...lapaq....so mkn nasi ayam..ermmm x sedap..tp licin sbb lapar..& mahal...lg satu pasal...rugi wooo kalo x habis...
lps tu g cari teksi...nak ke tune hotel....tambang rm9.80..hihi..kat meter tulis mcm tuh....sampai situ..checkin..masuk bilik...pastu relex jap..g mkn kat restoren sekincan ikan bakar...kat depan hotel..nak g mkn jauh2 transport x der....huhu..mknana mahal gilos...menu..nasi putih ...sotong grg tepong, tomyam campor (x der apa pon dlm tu..isi ayam kecik2 ja)..kailan grg..air tembikai & apple...rm45,..huhu...try mkn kat kulim...menu sama..tomyam lg..byk bahan..baru rm23.....hahaha..kesimpulannya..mknan kat JB mahal2....kiki...
Labels:
Holiday 2013
Location:
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Friday, January 25, 2013
Laptop baru
hi..hihi..nih ler laptop baru...beli kat SEC..coz aku ada kupon rm750 sempena kerja kat company selama 15 thn...actually dah dpt kupon nih bln 5 thn lps..so...dah nak expired bln 4..so tukar ler...hubby beli laptop..selebihnya dia tambah ler...sebenornya nak beli mesin basuh auto..tp mesin yg kat umah semi-auto tu..belom rosak...so..dah alang2..laptop lama aku beli masa 2005 dah rosak.......ermm dpt ler merasa yg baru nih.... :)
![]() |
| rm1499..brand toshiba.....jd ler.... |
Wednesday, January 23, 2013
sudah lama mencari...tp belum ketemu...
akak nih dah lama mencari benda alah nih...masih x dpt2...tgk yg kat online dr oversea...mahal giloss...x mampu..nak cari yg kat Malaysia jer.....tp masih tak jumpa2 gak...agak2 kat mana yer..leh jumpa??? bukan la....sama sebijik rupa mcm kat bawah nih....yg seakan2 jerk......huhu......akan teruskan usaha mencari..nih
Friday, January 18, 2013
1st holiday 2013
salam, wah x sabor nak g holiday mlm nih..naik train.....yg pastinya itu budak kecik boleh ker dok dalam train lama2? ermmm tgk ajer lah nanti mcm mana.....holiday ke mana?? tungggu...mlm nanti baru keluar rumah.....hehehe :)
will update soon!!! yeahhhaaaa
Tuesday, January 8, 2013
Free???? ..tp....no $$$$$
10,000 Tempat Duduk AirAsia Percuma Antara Semenanjung dan Sabah, Sarawak Mulai Rabu Ini
SEPANG: Sebanyak 10,000 tiket AirAsia pergi dan balik secara percuma antara Semenanjung Malaysia dan Sabah serta Sarawak boleh ditempah bermula Rabu ini bagi penerbangan antara 14 Januari dan 4 Februari.
Bagaimanapun, cukai lapangan terbang akan dikenakan, walaupun tambang dan surcaj bahan api dimansuhkan.
Kadar bagasi, hidangan dalam pesawat, pilihan tempat duduk dan perkhidmatan tambah nilai yang lain turut tidak termasuk dalam tempat duduk percuma.
Tempat duduk percuma hanya sah bagi penerbangan yang berlepas dari Kota Kinabalu, Kuching, Labuan, Sandakan, Miri, Tawau, Sibu, Bintulu, Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru.
Dalam satu kenyataan pada Isnin, AirAsia berkata, tawaran itu merupakan sebahagian daripada Program Integrasi 1Malaysia bersama AirAsia yang dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu lepas.
“Kami mempunyai sejumlah 417 penerbangan setiap minggu antara Semenanjung dan Malaysia Timur, dan 62 penerbangan harian yang berlepas dari Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor Bahru ke lapan destinasi di Sabah dan Sarawak.
“Ini merupakan cara kami untuk menghargai sokongan rakyat, dan ia akan menjadi yang pertama bagi lebih banyak lagi inisiatif daripada AirAsia,” kata Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Aireen Omar.
Tempat duduk percuma itu tidak ditawarkan untuk penerbangan domestik antara Semenanjung atau antara Malaysia Timur.
Pesawat khas dengan ‘livery’ 1Malaysia telah dilancarkan pada Sabtu lepas bagi memperingati ‘Program Integrasi 1Malaysia bersama AirAsia’. - mStar Online
Happy New Year 2013
Tahun 2013...minggu pertama..sehingga minggu ke2 2013....aku x der kerja....huhu...mai kerja dok saja...sudah 2 minggu..lama2 mau kena sepak keluar deparment mcm nih..abis nak wat mcm mana dah mmg x der kerja...aku punya enggineer pon kata..ala dok saja...nanti2 time sibok .....buat ler kerja..hihi..lantak la...
Friday, November 9, 2012
Hobi gila
salam,
nih aku nih dpt penyakit hobi gila nih...hobi tapawer....bila la aku naks top..kesian sungguh la...
nih aku nih dpt penyakit hobi gila nih...hobi tapawer....bila la aku naks top..kesian sungguh la...
Tuesday, September 11, 2012
Raya 2012
salam,
lamanya x update..malas...mengaku jer senang..kah..kah...ni nak update photo raya thn 2012 jer......photo ni kat umah sendiri..pestime pagi raya kat umah sendiri :)
Wednesday, July 25, 2012
Ramadhan ke-5
smlm aku wat cucuq udang mkn sama kuah kacang...pastu grg nasi belen masa sahur....
suami ku beli ayam percik..sedap sungguh...dia punya sos black pepper..sedap sungguh....pastu dia beli nasi ulam....
sahur aku mkn cucuq udg ja..masih ada dlm peti ais...grg ajer la....
Tuesday, July 24, 2012
Ramadhan ke-4
hi..ari nih posa ke-4...smlm balik keje awal jugak...teringin lak nak mkn mee rebus..so aku buat la..ikut resepi kepala aku...simple jer...ini resepi sepatutnya boh daging..baru best..tp smlm x sempat nak cari daging....
Resepi mee rebus simple:
cara membuatnya: pandai2 sendiri..lah...paham jer nak masuk yg mana dulu kan....hasilnya....ermmm
pagi tadi aku sahur dgn mee tu & beberapa keping biskut kegemaran aku..haha..aku panggei roti mayat....
Resepi mee rebus simple:
- Bahan utk tumis: bwg putih, bwg merah , halia & minyak
- Bahan utk kuah: udang, (kalo boh daging lg sedap)..kacang tanah (grg & blender), keledek-rebus & blender (nak cantik (keledek kaler oren), cili giling, sos cili, sos tomato, buah tomato (potong taruk dlm kuah), gula & garam.
- Bahan utk dicelur: mee & bahan kegemaran masing2..aku pilih yg ada kat umah..dlm photo nih...
cara membuatnya: pandai2 sendiri..lah...paham jer nak masuk yg mana dulu kan....hasilnya....ermmm
pagi tadi aku sahur dgn mee tu & beberapa keping biskut kegemaran aku..haha..aku panggei roti mayat....
Monday, July 23, 2012
Ramadhan ke-3
hi...ari nih dah puasa ke-3..nih nak update apa lg sure pasal buka posa smlm...ermmm...smlm aku grg kuew tiaw kerang....betui ka ejaan dia..hentam saja la..janji bunyi ada..aku buat nih boh kerang...+ udang sket...
gini ler..rupanya..
resepi aku senang ja....sesimple yg boleh.
- bawang putih + merah
- cili giling
- sos cili..
- kuew tiau...
- kerang + udang
- sayur lobak + tougeh + daun sup
- kicap
- gula
- garam
- minyak....
cara: paham2 sendiri jer....boh jer...jadi ler..mcm nih
sahur td aku buat sambal kerang....haha..beli sekilo kerang...leh 2 jenis...separuh kuew tiau...separuh sambal kerang...
resepi ringkas aku:
- bawang putih, merah + bawang besar
- cili giling
- kerang
- asam keping..(aku x suka asam jawa)
- garam
- gula...
- minyak
- cara: pandai2 sendiri....sure jadi ler...
Sunday, July 22, 2012
Ramadhan ke-2
hi..smlm buka posa kat luar..last minit planning.....x kisah la..mana2 pun boleh...keluar g Tesco Sbrg Jaya...wahh pestime buka posa kat luar..ingat nak mkn kat al-araby..tp x leh sbb dia org wat buffet ja...RM39..sorang..fuhhh sapa nak mkn..mahai..aku pun bkn nak mkn byk sgt pun...masa aku nak balik..aku tgk x dak sapa pun kat kedai tuh...pekerja situ jer..yg mkn kat buffet tuh..hihi...
akhirnya..aku p beli my feveret kurma...kurma badam....ambik kau...sekotak rm16.90...maheinya..tp dah teringin & suka sgt kurma badam...aku beli jer....
so..kami buka posa kat food court tesco jer....menu aku yong tau foo soup..+ ayaq masak aku bawa dr umah..laki aku nasi ayam penyet klon...+ horlick...sbb apa klon...dia x sesedap yg betui2 kat restoren ayam penyet......
![]() |
| yong tau foo soup...kosong ja |
![]() |
| nasi ayam penyet...sekali ja....lps nih x try dah |
so..lps tu singgah jap kat parkson...sbb nak beli kasut..aala..beli x guna duit...guna kupon jer....sbb kupon ada rm240 lg......aku suka kasut brand boya nih..sbb ringan..sandel yg aku pakai ari2 pun tahan bertahun2....
sahur pagi td..uat nasi grg jer..suami yg request...mmg time sahur x reti nak mkn lauk kari ker..aper ker..so yg simple mcm ni jer lalu...
![]() |
| kasut boya |
sahur pagi td..uat nasi grg jer..suami yg request...mmg time sahur x reti nak mkn lauk kari ker..aper ker..so yg simple mcm ni jer lalu...
![]() |
| nasi grg ikan bilis + telor |
Saturday, July 21, 2012
Ramadhan 1
salam, wahh x tau nak citer aper..ari nih 1st day puasa..tp sahur masak sambal udg & grg ikan sardin jer...itu feveret my hubby...so..cukup la...aku sure mkn sikit..konon2..nak diet..hahah...sambil amik horlick fiber up..hihi...leh kurus ker....
lps sahur tuh..aku siap panjat tangga..sbb nak bash kain langsir...sambil tu mop lantai...maklum la..kalo bdk kecik tu bangun jgan harap nak mop2 lantai segala....
smlm g Tesco Sbrg Jaya..sbb nak g beli kain langsir kat Nagoya...maklumla...dah 5 thn x tukar...so apa salahnya thn ni tukar....aku pilih kaler nih....entah ler lawa ker tak..nasib baik kawam aku mau ambik tempahan lg...hihi
tiap kali ramadhan mesti tv3 ada citer yg tajuk ramadhan gak..kali nih citer "7 Ramadhan "..aku rasa best gak...so i will follow....
Friday, July 20, 2012
Salam Ramadhan 2012
yeahhh..dah nak posa dah...slmt menyambut bukan ramadhan..sabtu dah nak posa....nih jadual utk negeri kedah ..sbb akak dok kedah....
Thursday, July 19, 2012
Tupperware Indo: Deco canister set
nih...koleksi tupperware dr Indo yg keberapa tah..just received smlm....tp saiz paling besar aku terpaksa hantar balik utk ditukarkan..sbb ada crack..huhu..x per...org yg aku beli tu kata...leh tukar..so ...aku pun x per ..nih sure masa kat pos laju tu dia org main hentak2 jer..ishh...geram tau....bila la..aku nak berenti beli benda2 nih..aiyaaa
![]() |
| cantik tak? |
![]() |
| itu ada crack...patah..ermm....hantar balik utk tukaq.. |
Ras Adiba Radzi @ WIN
nih Ras Adiba Radzi dtg kat tmpt keje...WIN program....(Woman @ Intel Network)...wahh lembut jer suara dia..sempat ler peluk cium dier..hihi.....kulit muka cantik..wahh...org byk duit..semua cantik2.....
![]() |
| Ras Adiba Radzi @ WIN |
![]() |
| ambik peluang gak ler..bergamborr..tu pun dah last minit..hihi |
![]() |
| aku jrg bergambor kat tmpt keje...nih apa kes?? |
![]() |
| kak Ras Adiba dah nak balik..kak khis sempat lg...panggil nak ambik gamborr...hihi |
![]() |
| gift pada hari kejadian..yg nih jer sempat..yg lain x sempat..sbb lewat sgt daftar.... |
Wednesday, July 18, 2012
Ros Kuning
smlm..dpt bunga ros dr secret admire..oppssss..bukan...kawan baru balik cameron highland..so dia kasi bunga nih...capture guna hp jer..tp lawa juga hp aku nih....hihi
Copy from internet:
Yellow roses symbolize friendship and warmth that exists between confidantes
Yellow roses symbolize friendship and warmth that exists between confidantes
Labels:
kawan-kawan,
Tempat keje
Location:
Kulim, Kedah, Malaysia
Subscribe to:
Posts (Atom)























































