salam,
nih aku nih dpt penyakit hobi gila nih...hobi tapawer....bila la aku naks top..kesian sungguh la...
Blog untuk suka-suka jer..............kalo suka baca...kalo x suka...ermm...aku tak marah....
Friday, November 9, 2012
Tuesday, September 11, 2012
Raya 2012
salam,
lamanya x update..malas...mengaku jer senang..kah..kah...ni nak update photo raya thn 2012 jer......photo ni kat umah sendiri..pestime pagi raya kat umah sendiri :)
Wednesday, July 25, 2012
Ramadhan ke-5
smlm aku wat cucuq udang mkn sama kuah kacang...pastu grg nasi belen masa sahur....
suami ku beli ayam percik..sedap sungguh...dia punya sos black pepper..sedap sungguh....pastu dia beli nasi ulam....
sahur aku mkn cucuq udg ja..masih ada dlm peti ais...grg ajer la....
Tuesday, July 24, 2012
Ramadhan ke-4
hi..ari nih posa ke-4...smlm balik keje awal jugak...teringin lak nak mkn mee rebus..so aku buat la..ikut resepi kepala aku...simple jer...ini resepi sepatutnya boh daging..baru best..tp smlm x sempat nak cari daging....
Resepi mee rebus simple:
cara membuatnya: pandai2 sendiri..lah...paham jer nak masuk yg mana dulu kan....hasilnya....ermmm
pagi tadi aku sahur dgn mee tu & beberapa keping biskut kegemaran aku..haha..aku panggei roti mayat....
Resepi mee rebus simple:
- Bahan utk tumis: bwg putih, bwg merah , halia & minyak
- Bahan utk kuah: udang, (kalo boh daging lg sedap)..kacang tanah (grg & blender), keledek-rebus & blender (nak cantik (keledek kaler oren), cili giling, sos cili, sos tomato, buah tomato (potong taruk dlm kuah), gula & garam.
- Bahan utk dicelur: mee & bahan kegemaran masing2..aku pilih yg ada kat umah..dlm photo nih...
cara membuatnya: pandai2 sendiri..lah...paham jer nak masuk yg mana dulu kan....hasilnya....ermmm
pagi tadi aku sahur dgn mee tu & beberapa keping biskut kegemaran aku..haha..aku panggei roti mayat....
Monday, July 23, 2012
Ramadhan ke-3
hi...ari nih dah puasa ke-3..nih nak update apa lg sure pasal buka posa smlm...ermmm...smlm aku grg kuew tiaw kerang....betui ka ejaan dia..hentam saja la..janji bunyi ada..aku buat nih boh kerang...+ udang sket...
gini ler..rupanya..
resepi aku senang ja....sesimple yg boleh.
- bawang putih + merah
- cili giling
- sos cili..
- kuew tiau...
- kerang + udang
- sayur lobak + tougeh + daun sup
- kicap
- gula
- garam
- minyak....
cara: paham2 sendiri jer....boh jer...jadi ler..mcm nih
sahur td aku buat sambal kerang....haha..beli sekilo kerang...leh 2 jenis...separuh kuew tiau...separuh sambal kerang...
resepi ringkas aku:
- bawang putih, merah + bawang besar
- cili giling
- kerang
- asam keping..(aku x suka asam jawa)
- garam
- gula...
- minyak
- cara: pandai2 sendiri....sure jadi ler...
Sunday, July 22, 2012
Ramadhan ke-2
hi..smlm buka posa kat luar..last minit planning.....x kisah la..mana2 pun boleh...keluar g Tesco Sbrg Jaya...wahh pestime buka posa kat luar..ingat nak mkn kat al-araby..tp x leh sbb dia org wat buffet ja...RM39..sorang..fuhhh sapa nak mkn..mahai..aku pun bkn nak mkn byk sgt pun...masa aku nak balik..aku tgk x dak sapa pun kat kedai tuh...pekerja situ jer..yg mkn kat buffet tuh..hihi...
akhirnya..aku p beli my feveret kurma...kurma badam....ambik kau...sekotak rm16.90...maheinya..tp dah teringin & suka sgt kurma badam...aku beli jer....
so..kami buka posa kat food court tesco jer....menu aku yong tau foo soup..+ ayaq masak aku bawa dr umah..laki aku nasi ayam penyet klon...+ horlick...sbb apa klon...dia x sesedap yg betui2 kat restoren ayam penyet......
![]() |
| yong tau foo soup...kosong ja |
![]() |
| nasi ayam penyet...sekali ja....lps nih x try dah |
so..lps tu singgah jap kat parkson...sbb nak beli kasut..aala..beli x guna duit...guna kupon jer....sbb kupon ada rm240 lg......aku suka kasut brand boya nih..sbb ringan..sandel yg aku pakai ari2 pun tahan bertahun2....
sahur pagi td..uat nasi grg jer..suami yg request...mmg time sahur x reti nak mkn lauk kari ker..aper ker..so yg simple mcm ni jer lalu...
![]() |
| kasut boya |
sahur pagi td..uat nasi grg jer..suami yg request...mmg time sahur x reti nak mkn lauk kari ker..aper ker..so yg simple mcm ni jer lalu...
![]() |
| nasi grg ikan bilis + telor |
Saturday, July 21, 2012
Ramadhan 1
salam, wahh x tau nak citer aper..ari nih 1st day puasa..tp sahur masak sambal udg & grg ikan sardin jer...itu feveret my hubby...so..cukup la...aku sure mkn sikit..konon2..nak diet..hahah...sambil amik horlick fiber up..hihi...leh kurus ker....
lps sahur tuh..aku siap panjat tangga..sbb nak bash kain langsir...sambil tu mop lantai...maklum la..kalo bdk kecik tu bangun jgan harap nak mop2 lantai segala....
smlm g Tesco Sbrg Jaya..sbb nak g beli kain langsir kat Nagoya...maklumla...dah 5 thn x tukar...so apa salahnya thn ni tukar....aku pilih kaler nih....entah ler lawa ker tak..nasib baik kawam aku mau ambik tempahan lg...hihi
tiap kali ramadhan mesti tv3 ada citer yg tajuk ramadhan gak..kali nih citer "7 Ramadhan "..aku rasa best gak...so i will follow....
Subscribe to:
Posts (Atom)























