Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, July 3, 2012

Bihun grg ala express

salam, mlm nih aku masak bihun grg ala express la..nak cepat.....hihi...aku kalo grg bihun 15minit siap...hahaha..kali nih aku x rajin aku boh udang x buang kulit..selalunya aku buang kulit...tp ari nih mls....nih hasilnya....
bihun grg versi express + malas
Resepi express..hihi
bwg putih + merah tumbuk..
cili giling
sos tomato
kicap
udang..rajin buang kulit..tp nih malas...kalo x dak udg..aku tumbuk ikan bilis jer...
sayor..boh la..apa yg ada..dlm peti ais tuh...
bwg besar..potong2..kasi rasa manis sket
myk
garam + gula...
cara nak buat...pandai2 sendiri...versi campak2 jer...hihi

Monday, July 2, 2012

Kurma oh kurma...

salam,
nih aku nak bg tau..aku ni kerja sbgai penganalisis...cewahhh....kerja kilang jer..tp bhgn analysis...1 hari ada sorang kwn balik dr umrah..dia bagi la aku kurma nih..pastru dia bg tau..jgn buang biji kurma tu merata2..b'coz..menurut org arab sana..biji kurma tu ada tertulis kalimah allah @ muhammad..ermm..kurma nih mahal...aku x ingat brp elr..dia ckp...1 kilo dlm beratus2 gak ler...aku dpt 3 biji...jer kurma nih..lps mkn aku nih pun bawa masuk dlm lab..aku kerja dlm lab..maklumla....penganalisis..cewahh....ishhh..nak habaq..ari tuh aku mmg x dak kerja langsung...aku pun try la..tgk kat microscope....yg low magnification jer..kalo yg high mag..x nampak....last2 ada la 1/3 biji tu ada kalimah allah tp sama2 jer...tu pun aku confirmkan berdua dgn kawan aku...bila aku send email kat kawan yg kasi buah kurma tu..dia pun ckp...ahhh..nampak samar...gak....ermm...nih photonya...





Sepetang d'Taman Tasik

ni...update pasal ammar...dia skrg nih bila time ptg ajer sure nak keluar..aku nih maklumla....bkn suka lepak2 kat luaq umah..lg 1..kaw umah aku mana ada org jenis lepak2...nak lepaskan dia main kat luaq...dia masih kecik...w/pun anak jiran 1 nursery..asyik dok panggei..ammar...ammar...ermm....akhirnya bila rajin..aku start kete..p taman tasik kulim...sbb dekat ngan umah..lepaskan dia disitu...kejadian nih berlaku dsbbkan ayah dia x dak..kalo ayah dia ada..senang ja..ayah dia bawa round taman naik moto.....hihi....aku nih kdg2 mood rajin boleh la...bawa keluar...kalo mls..jgn harap....




Sunday, July 1, 2012

Ammar @ Karnival Upin Ipin

hi, smlm saja jer..jln2 kat AutoCity, Juru....sbnarnya nak tgk apa yg ada kat situ..ermmm...iklan punya hebat..tp bukan ada apa sgt pun...letih aku..tp x pa...sj bawa ammar jln2....sblm tu..mkn KFC dulu kat AutoCity tuh...aku rasa KFC yg paling kotoq aku pernah masuk.ermmmm.....




.

Thursday, June 28, 2012

Dominos ohh...Dominos

salam,
nih last friday g main bowling..pastu abis bowling teringin lak..nak beli dominos....maklumla..cawangan kat Kulim nih baru buka..errmmmm pestime mkn..sedap jugak ler...tp aku rasa mahal sket dr pizza hut.......nih yg aku beli....tp bawa balik umah mkn.....boleh la...tahan rasanya....lupa pulak nama apa...pizza nih...lupa...daaa...

Wednesday, June 27, 2012

15th years service anniversary

salam, kali nih aku nak citer pasal 15th years anniversary..bukan kawen...service anniversary....hahaha...lamanya aku kerja kilang....aku kerja masuk kilang..nih..(nama x payah kasi tau)...14/4/1997....so..thn nih 14/4/2012...dah 15 thn..wahh..aku baru nak update sbb baru dapat kupon yg aku claim ari tuh...

errmmm zaman dulu..time 5thn..dapat la..barang kemas..leh pilih...dia org disaply..aku ambik loket emas..yg aku pakai sampai la nih...bila dah 10thn..dapat la..kupon gak..ikut suka la..kita pilih apa..bernilai rm600..huhu..malumla...ekonomi x memberangsangkan..time nih aku beli loket gak..tapi tambah duit..sbb dapat time aku nak kawin..wahh..pastu thn nih...15thn...aku ambik kupon..bernilai rm750...ermm aku ambik SEC..sbb ..dlm hati..nak beli mesin basuh auto...tp mesin kat umah yg manual leh guna lagi..pastu tiba-tiba....aircond bilik rosak...ermmm maybe nak beli aircond..tp x survey lg....

lamanya aku dok bertahan kerja kilang...ala...x yah pilih sgt...kerja kilang kan kerja halal....banyak benefit kerja kilang nih...dgn kerja kilang..aku leh beli kete..beli umah..& sambung belajar..semua duit kerja kilang..cewahhh....ada sapa berani kutuk org kerja kilang...mehh sini...amboiii....ingat lecehh sgt ka kerja kilang.....

ok...stop sini...nih kes kerja x dak..tu yg rajin tu...

Meja kerusi pun pakai baju

hi....ari nih nak citer benda nih...sblm aku nak beli baju raya..aku beli baju utk kerusi meja umah aku..hahah..ini kes suka tgk rumah org kat pesbuk..ambik kau..aku pun teringin...apa tak nak..aku nih pantang tgk..semua nak..tp x per..bukan guna duit laki okey...sendiri punya duit..buat la..apa pun..hahaha...
nih aku order kat kat fauziah...ermm order melalui pesbuk..tp yg seronoknya rumah dia kat kulim gak..hahaha....aku p ambik sendiri kat umah dia...buat la ukuran hantar kat pesbuk..tp x terpikir lak....kak fauziah kata..kalau bawa kerusi kat umah dia lg senang..ermm..aku pun x terpikir lah..tp ukuran yg aku kasi .ok jer....ngam2 suiiii..org kata...so...ini lah hasilnya....warna pilihan hitam putih..sebenarnya semua kaler yg dia buat kat custemer dia aku suka..aku pun x tau nak pilih kaler aper..alih2...mcm nih ler....

gambar guna hp..x clear sgt..ini kes malas nak ambik gambar..tp memandangkan nak kasi kak fauziah tgk..aku pun....ambik la..gambar......okey..bye