Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, April 20, 2011

CD lagi.....20 April 2011

hi.,..ari nih aku half day..hihi...baby sitter ada medical check-up...aku ambik la.half day....gaji dah masuk smlm..apa lg..order CD utk ammar lg...ari nih dah sampai CD nih..cepat sungguh..hihi...dah basuh & dok sidai kat luar tuh...bukan apa...ni la caranya nak membantu meringankan beban suami...hahaha..pandai jer aku nih...kali nih aku beli 5pcs..total rm120.00..ada lg...4 pcs  on the way..esok sampai ler tu kot...yg tuh aku order kat org lain..so...yg ada sekrg 3 + 5...8 pcs..tunggu lg..4..12 pcs..ok la tuh...ammar pun suka pakai CD..nih ..x der alergic pun...ok arr..kan..tp still ada gak stock pampers..pet-pet...utk baby sitter mmg akan kasi pampers..x kan nak kasi CD nih kesian pulak..nanti..nak mencuci..bab yg kecik x pa...bab yg besar tuh...hihi...so ini koleksi terbaru....esok sure yg lain pulak...hahah..cukup kot 12 pcs nih..lps nih x beli dah....

kalau nak beli....beli ler..kat sini...yg nih jer yg harga paling murah aku dok survey..x tau ler pulak kalo ada lg murah dr sini..
http://bongbongidea.blogspot.com/
yg kat bawah nih 5pcs..rm120 + pos...courier airpack....

jumpa lg..bye....



 yg 3 pcs nih versi bola...dah anak lelaki...haha..kaler jer lain..
 yg nih askar punya...
 yg nih spt seluar jeans...hahaha

Monday, April 18, 2011

Hari Keluarga Kelab Sukan KTMB Perai

salam,

 hari ni cuti coz baby sitter tarak...nak update blog..tp line tenet...lembab ..mangkuk ayun betoi....huhu...
actually nie citer lama..hihi..dah lama nak update tp x ke sampaian..kebusyan melanda...2 April 2011..ari tuh..g ikut abah ammar ke Hari Keluarga Kelab Sukan KTMB Perai....huhu..pagi2 buta dah kena ikut...dah tu sampai separuh jln hujan punya ler lebat..ingat dah cancle...tp...lps tuh...hujan berhenti......ala...pergi pun..abah ammar..main futsal jer..main pakai kain pelikat pulak tuh..ibu ammar nih dok jaga ammar ler..dok tgk gitu2 jer..haha...bkn nak sgt ikut..tp...dah diajak tuh..ngikut ajer ler...ammar pulak kerja nya..ZzzZZZzzZZZ..bila dok tgk org..sengeh2..tp bila org nak ambik dia..buat muka sebekkk...huhu.....nak teriak jer kerja dia....



abah ammar pinjam kain pelikat..kaler hijo...perut dah kedepan tu..hahaha


 ok ler..jumpa lg..x leh nak merepek panjang2...itu anak teruna kaco...nih pun umpan laptop ayah dia...hahaha..ibu dia laptop lg...dia sibuk dok kaco..hahaha

Sunday, April 10, 2011

Makan kenduri 9 April 2011 @ Parit Buntar

salam,
 lama x update nih..hahaha..subuh2 dok update blog..sblm anak teruna itu bangun..hihi..smlm g mkn kenduri kat Dewan Merdeka, Parit Buntar..kawan hubby...save utk mkn thari..hihi..nampak sgt malas nak masak...haha..pergi awal jugak la...ngam2 kul 12.30 dah mkn thari..ok la..tu kan..so far  ramai gak org..pengantin lewat gak la..tp x larat nak tunggu..ler..sambil2 tu..p blkg dewan..rupa2nya blkg dewan tu sungai kerian..apa lg..dah alang2 bawa kamera..posing ngan ammar ler..sikit jer...so, my hubby nak masuk kerja kul 7 ptg..kami pun x tunggu pengantin..lps mkn balik ler...nih..ha..ibu & anak nak posing sket..hihi...
 Ammar ..dlm dewan...sebenornya..akak nih malu sket..bab nak ambik gambaq time org ramai..hihi...
 pelamin cantik sgt..tp akak malu arr ambik photo..nih dr jauh jer...hihi
 kat luar dewan nih...
 posing....sbb nak tunggu pengantin..tp lps posing pun x mai lagi..so balik ler....
 kat blkg tuh sungai kerian





hahaha....maknya kot yg excited nak naik buai..buat2 ler...letak anak..hahahha.....

ok..jumpa lg...itu budak dah bangun...mmg tiap2 hari antara jam 5.45am.....ke 7am...dia akan automatik bangun...bye wassalam..

Thursday, April 7, 2011

AkU PeRNaH RaJin TaPi BuKaN SeLaLU......

salam, lama gila aku x menghapdet ini blog.....kenapa??...
1...malas
2....x dak masa..
3...x dak mood
4...anak kaco
5...kerja umah berlambak
6...dan lain2 lg..
nie saja nak bg tau.....Menu bila aku tgh rajin....hihi..kalo malas...p kedai..beli la..seringgit dua..kenyang jugak...sbb kdg2 jimat beli..ajer..sbb 2 org jer....lain la..anak berderet...kena la masak...antara menu dr dapur ku itu.....digambarkan dlm photo ini..hahaha..mcm ler..pandai masak..aku nih....





kalo dah rajin tu..aderler photo..tp selalunya..malas nak ambik gambor..x sempat ler..dgn anak teruna ku sorang tuh....huhu....chow..chin cau...

Wednesday, April 6, 2011

Ammar & CD

Salam,

baru2 nih dok tgk ramai para ibu m'gunakan CD...so aku pun beli la...utk ammar..lama dah b'hajat nak beli..tp x sampai seru lg...hahaha..so jenuh gak ler..dok survey..maklumla..kena survey dulu..jgn main hentam jer nak beli...last2 aku dapat gak dr 1 blog nih..yg ak ada buat promotion..so apa lg aku pun beli la..maklumla...kita kena gak usaha utk selamatkan bumi..hihi..tp sebenarnya save cost..hahaha..nak kena budget gak..dulu yer la..ber2..skrg nih ada anak..ber3...so apa2 pun anak mesti diutamakan dulu..mak bapak x mkn pun x pa...itu la...perasaan kita bila ada anak...nih...kira aku dpt yg paling murah la dok survey..bawah rm20..yg kat blog lain ..semua rm24++....hahaha....
http://bongbongidea.blogspot.com/ )

aku beli 3 utk ammar....wahh...seronok jugak pakai CD nih..cuma tang nak cuci kalo ammar melepaskan hajat yg besar jer..leceh sikit,...tp x pa..demi anak x kisah ler....



 ini model kecik yg x berbayar..hahaha....

so, pakai CD nih ada kebaikan ler....jimat ler..duit dok beli pampers tiap2 bulan..hihi...tp ammar pakai kat umah jer..kat umah pengasuh still pampers....
ok ler..cukup utk kali nih..jumpa lg....next entry...

oppsss lupa..nih aku ada copy dr blog org lain bab kebaikan CD
http://littlekhalis.blogspot.com

Kenapa pilih cloth diapers? Ada banyak sebab. Cloth diapers lebih lembut pada kulit bayi anda. Cloth diapers juga bebas daripada sebarang bahan kimia yang terkandung di dalam disposable diapers.


Lebih Selesa
Saya percaya keselesaan adalah sebab yang paling penting kenapa memilih cloth diapers. Cloth diapers diperbuat daripada jenis fabric yang berudara yang mampu memberi kelembutan kepada si manja anda. Cloth diapers tidak mempunyai plastik atau bahagian kertas yang boleh melukakan kulit bayi anda. Cloth diapers kini juga lebih cantik dipandang kerana terdapat dalam pelbagai jenis warna dan corak yang menarik. Adakah anda perasan apa yang disiarkan oleh jenama iklan disposable? Lapisan luaran “seperti-kain” – mereka juga tahu kain adalah yang paling selesa!


Menjimatkan
Menggunakan cloth diapers lebih menjimatkan dan menguntungkan berbanding lampin pakai buang. Walaupun untuk belian pertama memerlukan belanja yang tinggi, anda akan tetap dapat menjimatkan wang untuk jangka masa panjang kerana cloth diapers boleh bertahan beberapa tahun. Bukan saja bertahan lama tapi lebih kerap anda mencucinya, lebih tinggi daya serapan. Pastinya ini tak boleh berlaku pada lampin pakai buang, kan? Ok, katakan dengan menggunakan lampin pakai buang:





Bil hari
Harga seunit
Kuantiti
Harga
1
RM0.60
6RM 3.60
365
RM0.60
365 x 6RM 1, 314.00
3 tahun
RM0.60
3 x 365 x 6RM 3, 942.00




Sebagai tambahan, cloth diapers boleh disimpan untuk anak anda seterusnya ataupun dijual semula sebagai permulaan simpanan. JIMATKAN??!!


Sihat – tiada lagi ruam
Dengan cloth diapers ini si manja tidak mudah dijangkiti ruam. Ini kerana fabrik yg digunakan membenarkan pengaliran udara di dalam cloth diapers jadi si manja akan rasa lebih selesa dan segar. Tidak seperti lampin pakai buang yang menggunakan bahan terpakai seperti bahan kimia, kertas, dan plastik. Cloth diapers adalah pilihan yang lebih bersifat natural. Lagipula, anak anda akan cepat sedar perbezaan antara basah dan kering. Ini kerana cloth diapers kurang menyerap berbanding lampin pakai buang, bukan ke satu perkara yang baik?! Cloth diapers biasanya akan mula terasa basah selepas purata 4 jam selepas dipakai sedangkan lampin pakai buang menyembunyikan kebasahan. Takkan anda nak biarkan anak anda berendam dengan najis untuk masa yang lama. Oh tidak..!


Mesra Alam
Lampin pakai buang akan tinggalkan sisa buangan dan pencemaran bermula daripada pengeluar kepada pengguna. Dianggarkan secara puratanya 27 juta lampin pakai buang sampai ke tempat longgokan sampah di serata dunia setiap tahun, itu belum kira pembuangan dari hasil pengeluaran dan pemprosesan. Sehelai lampin pakai buang mengambil masa sehingga 500 tahun untuk mereput dengan sendirinya. Lampin pakai buang akan mencemarkan air dan menyebabkan penyakit apabila terkumpul dengan banyaknya di tempat longgokan sampah kerana adanya najis. Sedangkan jika menggunakan cloth diaper, semua najis akan dibuang ke tempat sepatutnya iaitu dalam mangkuk tandas. Lagipun, semua produk yang berasaskan kain jika sampai kepada penghujung jangka hayat boleh digunakan sebagai kain buruk dan akhirnya ia mudah terurai dan kembali pada tanah.


Mudah
Ramai ibu bapa yang fikir cloth diapers memerlukan banyak kerja. Sebenarnya tidak, lampin kain moden sangat mudah untuk digunakan semudah lampin pakai buang, begitu juga dengan penjagaan cloth diapers. Kebanyakan jenis cloth diapers mempunyai bahagian kaki dan pinggang yang bersifat elastic jadi ia berfungsi sama sahaja seperti lampin pakai buang.


Bertahan Lama seperti Lampin Pakai Buang
Cloth diapers boleh bertahan sama seperti lampin pakai buang biasa 3 hingga 4 jam. Malah kalau anda inginkan waktu yang lebih lama, anda boleh masukkan 2 insert dalam satu masa. Dengan ini cloth diapers boleh bertahan sehingga 7 hingga 8 jam. Amat sesuai untuk dipraktikkan pada waktu malam.

McD oh McD...

Salam.....
lamanya x update ini blog....ermm....sibuk...nak wat cam ner..balik umah x sempat....gini ler gayanyer kalo ada baby ...dulu x per ler....now...sudah x boleh nak relax2 dah....anak kena diutamakan dulu...hihi...
alkisahnya..baru2 nih MCD buat promotion utk breakfast...gila betoi la..pagi2 buta pun ramai org beratuq...actually tau benda nih pun dah last2 minit...kawan yg forward itu free cupon....last day promotion 31 March 2011 hahaha..mau x gila nya....29 Mac hubby ku itu kerja pagi..masuk kerja 7pg...dia g Mcd...dalam jam 5.45pg...ada la...dlm 5 minit sampai la..MCD dgn umah...dia kata org beratuq sampai keluar Mcd...hahaha..x der rezeki...dia malas nak tunggu ..so...dia balik umah....2nd day hubby pergi kul 5.30pg....hahah..dapat ler...2 set free tu...buy rm5 & free 2 set breakfast....last day pulak...lg gila...husband ku pergi...jam 5pg...dapat lg...la...free 2 set...free..hihi...ada kawan pulak..siap beratur 4 pg...3 kali beratur..sbb 1 person...1 cupon only..kalo nak..beratur 3 kali..hahaha..gila betoi.....
Ni ler..yg org dok pulun beratuq...hahaha...
hasilnya...bila husband ku begitu rajin..beratur..hihi


 yg kat bawah nih..hubby ku beli utk dptkan 2 b'fast free...ermmm..boleh ler...

ok ler..itu entry utk kali nih..w/pun dah habispun promotion ni...dah timbul pulak promotion yg baru..tp x best sgt ler....hihi..jumpa lg.. :)

Friday, April 1, 2011

Penyakit yg sukar diubati....

hi,
aku nih sekarang mengalami satu penyakit yg sukar diubati..entah ler..mcm mana....sukar betoi..nak dapatkan ubat utk penyakit ku ini.....penyakit ku ini telah lama namun lama kelama-lamaan...makin teruk pulak....terutama selepasa bersalinkan ammar..huhu....mcm mana nih??...argghhhhh.....bila ler nak baik nihh!!!!!
penyakit ku akan menyerang pada tahap yg kritikal..pada awal bulan & tgh bulan....awal bulan dalam 5hb & tgh bulan dlm 20hb!!!!!..ohh tidakkk.....tolong lah aku!!!!.......penyakit ku ini...adalah..........................................................................................................................................................


ON LINE SHOPPING!!!!!!!!! 

nie 5hb April belum pun masuk gaji ..tp dah book benda nih...hihi.....utk anak...biasa la....ibunya yg lebih2...anakyer x tau apa pun..hahaha....boring dah pos laju tuh dok dtg umah ku itu..hihi..sampai dia org kenal dah ler aku nih...x der org lain ker?..hahahah



ok ler...kalo ada sesiapa @ kawan2 yg sudi membantu akak utk mengubati penyakit ku ini..sila ler bagi pandangan @ pun cara utk menghindari nya..hihi....
wassalam..